...He found you lost and guided you (93:7)

Monday, March 8, 2010

its over ~debate PNC '10

~debate again~
walaupun post kali ni agak lambat, dek kerana kekangan masa, tetapi alhamdulillah dengan masa yang ade ini sempat gak saya berkongsi sedikit sebanyak experience sepanjang debate piala naib canselor yang berlangsung pada akhir bulan February yang lepas.

kelab akedemik saya, ENTECH( enviromental technology) telah menghantar 2 group untuk english debate. ENTECH A yang terdiri drpd sophomore girls + zul , ENTECH B yang terdiri drpd saya, suhaili, luqman dan izwah. Alhamdulillah, walaupun kumpulan saya mendapat tempat ke-6 secara overall, namun ENTECH A telah berjaya meraih kemenangan dengan merangkul tmpat ke-3. satu kejayaan buat kelab ENTECH tersayang=)

ape-ape pun i would like to stress here that, participating debate have lots and lots and lots of benefits ( bnyk 'lots'..hehehe) 1st of all, pertandingan debat ni berjaya merapatkan ukhuwah antara saya dan rakan2 se'debat' saya. owh ya, dengan PNC ni juga telah menyebabkan saya dan kakak2 sophomore semakin rapat. sebab sebelum ni tak pernah kenal pun;p kalau jumpe pun, buat dunno je tetapi skrg, pantang jumpe, pasti riuh ( esp. kak shery). besides, this debate thing also sharpen our skills in communicate with others in terms of exchanging ideas and also in the way of conveying our thoughts in smart way ;) . on the other hand , we will gain self confidence when debating, because you don't even know the person that ur encounter with, yet you still need to stick with ur stand and like it or not, just face it!

hopefully. ishaAllah, i can participate once more in debate next year;)



No comments:

Post a Comment